Efter to år med undersøgelser har Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen valgt ikke at forfølge en klage fra Lakeksperten/Qars, der hævdede, at pierre.dk-koncernen misbrugte en dominerende stilling på markedet for autolakering.

Det er med stor tilfredshed, at ledelsen i pierre.dk Autolakering A/S kan konstatere, at Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har valgt at indstille sagsbehandlingen og dermed har valgt ikke at forfølge klagen fra Lakeksperten/Qars.

Styrelsen har brugt de seneste to år på at undersøge klagen, hvor Lakeksperten/Qars indikerede, at pierre.dk-koncernen skulle udnytte en dominerende stilling, med det formål at presse andre aktører ud af markedet.

– Vi har altid haft en målsætning om at arbejde inden for de udstukne rammer – og det gælder såvel i konkurrencemæssig henseende, som det gælder i forbindelse med vores øvrige forretningsprocesser. Derfor er det naturligvis glædeligt, at Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen er nået frem til dette udfald efter grundige undersøgelser af markedet, fortæller Bo Jacobsen, der er administrerende direktør for pierre.dk Autolakering A/S.

En stor tak til kunder og aktører

– Vi er meget tilfredse med Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens beslutning om at indstille sagsbehandlingen. Vi har gennem hele forløbet samarbejdet proaktivt med styrelsen, og i den forbindelse vil jeg gerne takke alle kunder og aktører i branchen, der beredvilligt har afset tid til at hjælpe Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, påpeger Bo Jacobsen.

pierre.dk-koncernen har da også hele tiden ment, at konkurrencen på lakeringsmarkedet lever i bedste velgående – og at lakkoncernen dagligt er i konkurrence med de forskellige kolleger i branchen.

– Efter min opfattelse er der fuld konkurrence i branchen og vi ser frem til kontinuerligt at udvikle og forbedre pierre.dk, således at vi også fremover kan fastholde den ”gule førertrøje”, understreger direktøren.

En professional samarbejdspartner

Ved den seneste AutoAwards-kåring blev pierre.dk Autolakering A/S valgt som Årets Autolakerer – hvilket kun kan opfattes som et bevis på, at koncernens samarbejdspartnere anerkender pierre.dk som en professionel og værdiskabende samarbejdspartner.

– Vi har hele tiden sagt, at vi ikke har en dominerende position i branchen, og at vi hverken kan eller vil diktere samarbejdsvilkårene over for vores kunder. Vi stræber altid efter at opbygge partnerskaber med vores kunder, medarbejdere, leverandører og øvrige interessenter, hvormed alle parter får gavn af samarbejdet, ligesom bilejeren får den højeste kvalitet og service på konkurrencedygtige vilkår, påpeger Bo Jacobsen.

Den administrerende direktør glæder sig over, at pierre.dk sammen med deres forretningspartnere nu kan rette al fokus på at levere markedets højeste kvalitet til tiden – til gavn for alle bilejere.