PORTRÆT: MADS HAR FUNDET SIG RIGTIG GODT TIL RETTE

25-årige Mads Warncke er ansat som indskriver hos pierre.dk Autolakering A/S i Kolding. Dermed er han en af de medarbejdere, der modtager og håndterer de tusindvis af ordrer, som løbende kommer ind i pierre.dk’s call center. Han blev en del af Danmarks største lakkoncern for et halvt år siden.


Det summer af travlhed i det store åbne kontor på Trianglen i Kolding, som udgør call centeret hos pierre.dk Autolakering A/S. Med lige nu 37 topmoderne lakcentre i Danmark og hundredvis af faste kunder, hvis ordrer går via netop call centeret, så er det da også helt naturligt, at der er gang i både computere og telefoner i lakkoncernens administration.
En af dem, der konstant sidder med øjnene fast rettet mod de store computerskærme, er 25-årige Mads Warncke, der gennem det seneste halve år har indtaget en position som booker – eller indskriver, hvis vi bruger de danske gloser.
– Jeg behandler de ordrer, der kommer ind. Eller i hvert tilfælde nogle af dem, for vi er jo heldigvis flere om det. Alt bliver booket elektronisk, men det kan sagtens ske, at nogle af ordrer skal have en manuel håndtering, fortæller Mads Warncke, mens hans blik undersøger en ordre, der netop er tikket ind på den ene computerskærm.


Kom ud på usikker grund
Han er oprindeligt udlært som reservedelsekspedient.
– Jeg stod i lære hos Mekonomen i Vejle, og da den kæde desværre lukkede, fik jeg heldigvis mulighed for at gøre min uddannelse færdig hos Aunsbjerg i Horsens. Derefter var jeg ansat hos au2parts i Vejle. Så jeg har et stort kendskab til bilbranchen, og havde selvfølgelig også hørt om pierre.dk, inden jeg søgte herned. Men jeg var ikke klar over, hvor stor en virksomhed, det er, erkender Mads Warncke, som efter et par år som reservedelsekspedient ønskede at søge nye udfordringer.
– Man kan roligt sige, at jeg bevægede mig ud på usikker grund, da jeg sagde farvel til au2parts for at begynde her hos pierre.dk Autolakering. Men det har været en rigtig god oplevelse, og det har kun gjort mig godt, at blive kastet ud i noget helt nyt, understreger han.
Lige nu er Mads Warncke bosat i Middelfart, men han overvejer at rykke teltpælene til Kolding, så han kommer nærmere sin arbejdsplads.


Teknisk udfordrende stilling
– Det kan godt være meget teknisk, det her arbejde, men det er selvfølgelig også noget af det, der gør det interessant. Der er mange krav og regler i forhold til ordrebehandlingen, og der har været rigtig mange nye ting at lære. Sådan er det jo, når man begynder i et nyt job, der er noget andet end det, som man kommer fra. Jeg har heldigvis masser af dygtige kolleger, som hjælper mig, og som viser mig, hvordan tingene skal gøres, forklarer Mads Warncke.
Ikke mindst kontakten med kunderne, der stort set alle er folk fra bilbranchen, er den unge indskriver glad for. Han sætter pris på den høje grad af service, som gennemsyrer hele lakkoncernen.
– Vi lægger stor vægt på at yde den bedst mulige service, og det kommer godt igen. Det er helt klart. Men det er naturligvis også et puslespil og en logistisk udfordring, fordi vi blandt andet har den her leveringsgaranti på 48 timer, fortæller han.


En rigtig god arbejdsplads
I løbet af en arbejdsdag taler Mads Warncke med mange mennesker fra branchen.
– Der er en dejlig og uformel tone i branchen, synes jeg. Og så er jeg ikke i tvivl om, at pierre.dk er det helt rette sted at være ansat, for der er helt naturligt masser af muligheder, når man er landets klart største inden for sit felt, understreger Mads Warncke.
Han er ikke i tvivl om, at han – hvis det står til ham – vil være en del af koncernen i mange år.
– Det er en rigtig god arbejdsplads, og jeg har jo fået hundredvis af kolleger. Alene her i Kolding er vi jo mange ansatte, både på værkstedet og her i administrationen. Der er en dejlig og ordentlig tone, og som nyansat bliver man taget godt imod, det må jeg sige, forklarer Mads Warncke.

logo_small (1)

Hovedafdeling:

pierre.dk Autolakering A/S

Trianglen 12
​DK-6000 Kolding

CVR: 15000295

FAKTURA SENDES TIL KREDITOR@PIERRE.DK

Få mere information om

Ankenævn for lak og karosseri